Ось історія про роботу над заднім бампером до мого Mk3.
Думав я давно щось замутити з заднім бампером і от якось натрапив в неті на фоточку такої докладки.
Дуже сподобалась.
Але проект ще передбачав врізку ніші під номерний знак, оскільки кришка багажника вже давно була згладжена а номерний знак просто перекручений на старий стрьомнуватий чоний пластиковий бампер. Так вийшло що діло до заднього бампера дійшло в останню чергу (спочатку поставив передній тюнінговий і накладки на пороги, а такого, який би сподобався, не міг знайти). Отож знайшов докладку, що на попередній фотці.
А щоб не їздити без заднього бампера, був куплений ще один задній бампер під проект (вже частково фарбований).
Почались довгі приміряння докладки до бампера в результаті чого були ампутовані деякі ділянки нижньої частини бампера.
Але не все виявилось таким простим як здавалось. Під час примірки бампера з докладкою до машини виявилось, що задній бампер став нижчим (за рахунок докладки) від стокового на 15-17см!!! Ну з таким низеньким бампером їздити по Львову зовсім не хотілось. В цей момент руки опустились і проект трохи призупинився. Шкода стало потрачених грошей. Але невдовзі я вирішив, що здаватись не буду (тимпаче не хотілось тратити гроші на ще якийсь там інший бампер) і вирішив мучити те, що вже є.
Після довгих прикидань і обмірковувань (як то кажуть „Сто разів поміряй і один відріж”) було вирішено зменшувати висотру докладки. Щоб залишились хоть якісь натяки на три отвори для сіточок в тій докладці, її можна було понизити (за рахунок горизонтального розрізання) на 12см. Доречі вирішив не робити отвору для вихлопа. Хотілось, щоб все було гладеньке, а вихлоп вивести вниз за бампером.
Робота панєслась…
От на такому варіанті зупинився
Тоді всі місця з”єднань замазувалось скловолокнистою шпаклівкою (на фотках зеленого кольору) для міцності. Місця, де були просто діри, заповмювались монтажною піною, потім піна підрізалась і знову скловолокниста шпаклівка. Згодомвсе вигладжувалось Unisoft’ом
А паралельно з тим на бампері вже шукалось місце під номерну нішу…
Виявилось, що з внутрішньої сторони бампера є ребро жорсткості, такий своєрідний козирьок.
От якраз я вирішив, що той козирьок буде верхньою межею ніші, а саме її дашком. Та ше й до цього козирька можна буде прикріпити підсвітку номера.
Зробивши попередні заміри номерного знака приступив до вирізання отвору в бампері.
Інструмент – гакоподібний різак (виточений із старого скальпеля) і металева лінійка
Купа пластмасової стружки і отвір готовий
Нішу вирішив робити з дюралюмінію (не хотів возитись зі склотканиною і смолою). Лист дюралю (товщ 2мм) знайшов на одному з наших ринкыв. Попідрізавши той лист по замірах основну поверхню ніші було зроблено. У верхній частині зробив отвори для кріплення ніші до пластикового козирька бампера. Кріпитись буде алюмінієвими кутниками на закльопки.
Попередня примірка (тримається за допомогою струбцин)
А тут вирішив прикинути як буде дивитись номерок у ніші (номерок з колекції брата)
Далі з картону, поступово підрізаючи і підставляючи, робив макет під боковинки
По картонному макету вирізав дві боковушки з алюмінію.
Підстановка і підгонка напильником
Всі алюмінєві і дюралеві поверхні були відшліфовані дрелькою з шліфуфальним диском. Йшла підготовка до кріплення боковушок закльопками до великої пластини (по 3 закльопки на боковушку)
Потім було дороблено алюмінієві кутнички для кріплення ніші до козирька (5 шт і всі на закльопках). Ніша була загрунтована і підшпакльовані шви на стиках між боковинках (прямі кути були згладжені) – провтикав зфоткати.
А це ніша верх-ногами під час примірки до бампера. Зверху дюралєві кронштейни (5шт) для кріплення низу ніші до нижньої частини бампера закльопками (на бампері місця кріплень будуть прикриті докладкою зі скловолокна, ну, тою яка обрізалась на початку статті).
Перейду ще до однієї проблеми. Отож бампер мав ще такі дві заглиблені смужки, які мені не подобались і я згодом вирішив їх згладити (бо всетаки передній бампер в мене вже стояв без всяких там смужечок)
Для згладження обрав шпаклівку для пластмаси GoldCar Flex (Poland). Ніша під номер вже якраз була прикріплена до бампера і йшла робота по шліфовці зашпакльованих смужок
Паралельно зашпакльвав нижню лицьова частину ніші – нижнє місце прилягання ніші до бампера. Там був гострий кут, довелось згладити, щоб в ніші не збиралась вода.
Але свято тривало недовго. Вже через пару днів під час ретельного шліфування пішло відшарування шпаклівки по одному краю широкої смуги (все-таки і ширина, і глибина були занадто великі і бампер прогинався по тій смузі). Тому було прийнято рішення паяти ту глибоку смугу пластмасою. Шпаклівку повідковирював і все почистив. Перебравши кілька точок по ремонту пластмаси було зроблене це чудо
Бампер вже не прогинався по тій запаяній смузі. Перешліфував бампер в місцях пайки низькообертовою дрелькою з шліфдиском для подальшого шпаклювання (згладження). Підібрав шпаклівку Novol Bumper Fix. Випробував її на куску обрізаного бампера. Супер. Має хороші властивості гнучкості. Вирішив нею згладжувати бамперок.
Почалась потім примірка докладки до бампера
По ходу було ампутовано ще трошки нижньої частини бампера
Проект затяжний поскільки робив у вільний від роботи час (вечори, деколи в суботи).
Наступний етап…
Докладка була приклеєна до бампера за допомогою клея-герметика (для автоскла) і до повного висихання закріплена струбцинами по краях (це забезпечило хороше прилягання докладки вздовж цілого бампера).
В місцях колісної арочки докладці було надано закінченого вигляду за допомогою скловолокнистої шпаклівки.
Примірка бампера на авто. Зад авто загнав на спеціальні підставочки, щоб мажна було залізти під бампер.
Під час примірки довелось відрізати буксирувальну петлю і кусок вихлопної труби (після глушника звичайно). Вони стали жертвами тюнінга (залишив на пам’ять).
На цій примірці я зрозумів, що краї бампера необхідно наростити так, щоб при вигляді збоку лінія докладки плавно спадала до колеса (для гармонійнішого поєднання з лінією порогів).
Посадивши бампер на місце і залізши під авто були зроблені невеличкі отвори в бампері для подальшого кріплення (нижньої частини до кузова). Потім з внутрішньої сторони отворів до докладки були приміряні кронштейни з дюралюмінію. Після примірки вони були приклеєні з допомогою скловолокнистої шпаклівки. Через півгодини кронштейни добре прихопило і бампер був знятий для подальшої підготовки.
Нарощування докладки з боків (лінія спадає до коліс).
Потім бампер поїхав на професійну підготовку до фарбування. Він був ще перешкурений проф шліфувалкою і погрунтований.
Після фарбування була змонтована підсвітка номерного знака. Для цього була використана герметична діодна смужка (куплена заздалегідь на авторинку і пристосована до напруги в авто). Довжина смужки ~50см і вона містить 12 розсіюючих світлодіодів білого кольору світіння. В ніші (в її пластмасовому козирьку) були просвердлені отвори і смужка прикріплена з допомогою капронових хомутиків.
Трохи фоток перед тим як поставити бампер. Використаний колекційний номерний знак.
І довгоочікуваний бампер на автомобілі.
Підсвітку підключено до живлення задніх габаритних вогнів.
Трохи фоток з підсвіткою номерного знака.
І, нарешті, та вся краса в помитому вигляді.